Léto je tu! Oteklým nohám pomáhají masáže i obyčejná chůze

Přišlo léto a s ním i častější otoky, bolesti a křeče nohou. To jsou příznaky charakteristické pro počátky žilního onemocnění. Stačí, když je venku teplo, dlouho sedíte nebo stojíte, a nepříjemné pocity v dolních končetinách se dostaví. Existuje několik způsobů, jak projevy zmírnit nebo se jich zbavit.

Masírujte si nohy
Masáž je nejen skvělou úlevou od unavených a oteklých nohou, ale také při jejím pravidelném praktikování funguje jako prevence žilního onemocnění. Má totiž pozitivní účinky na žilní nedostatečnost, protože díky ní dochází ke zlepšení posunu neokysličené krve v krevním řečišti. Krev se potom okysličuje rychleji a celkově dochází k oživení a ulehčení funkce celého cévního systému.

Měla by se provádět směrem od kotníků ke stehnům, protože tímto směrem se vrací krev k srdci. Samotnou masáž se doporučuje provádět krouživými pohyby pomocí prstů, dlaní nebo předloktí. Ideální je masírovat denně po dobu pěti až deseti minut. Domácí masáže je dobré jednou za měsíc podpořit i lymfatickou masáží od odborníka, která uleví od otoků.
Dobrou prevencí i úlevou je také ochlazování nohou ve sprše. Namiřte sprchovou hlavici směrem na dolní končetiny a střídavě je sprchujte studenou a teplou vodou. Nezapomeňte vždy končit studenou. Rozdíly mezi teplotami vody by ale neměly být příliš extrémní. To žilám neprospívá.

Cvičte při každé příležitosti
Proti otokům skvěle fungují kromě masáží také jednoduché cviky. Jsou založené na střídavém stahování svalů lýtka, které pomáhá zrychlit odtok krve z dolních končetin směrem k srdci. Existují různé cviky, které lze vykonávat na základě toho, v jaké pozici se nacházíte. Například pokud máte sedavé zaměstnání, nebo jste na dlouhé cestě autobusem, jsou ideální cviky vsedě. Pravidelně si pak můžete vždy před spaním zacvičit několik jednoduchých cviků přímo vleže v posteli. Konkrétní cviky naleznete zde.

Nejpřirozenější pohyb pro rozproudění krve v žilách dolních končetin je ohýbání nohy v kotníku. K tomuto pohybu dochází při každém kroku, proto je dobré pravidelně chodit. Chůze je navíc i okamžitá pomoc například při dlouhém sezení. Myslete vždy na to, pravidelně se zvednout a projít se. Prospěšné pro žilní návrat jsou i další sporty, například plavání nebo jízda na kole.

 

Léto je tu!  Oteklým nohám pomáhají masáže i obyčejná chůze

Homepage: 

NEWSLETTER
PARTNEŘI